You're my wonderwall

bästaste






There are many things that I would
 like to say to you

But I don't know how












Jag har kommit fram till att jag har kärlek, kärlek som jag tar allt för givet. Det finns ett par tjejer som har hållt ihop sedan sjuan, ett gäng som har delat på skratt, kärlek, bekymmer, bråk, alkohol, kläder och framför allt vänskap. För det har jag lärt mig, det är inte alltid så lätt - ibland får man kämpa lite. Det finns så mycket som vi har upplevt tillsammans, så många minnen.

And all the roads we have to walk are winding
För vem glömmer bort våra små fjortisfester i Eskilsryd? Ellens "underbara" blandingar, den där kassa cd-spelaren och brasan som jag tror nästan alla råkade offra ett par skosulor till. Allt skratt, alla övernattningar och de improviserade nattbaden. Det var då alla bar jeansjackor, grabbarna var tuffa på sina mopeder och jag tvingade alla att lyssna på The Sounds. Eller alla våra gånger på Sandra? Vi hade ju till och med ett "raggningslinne", ett utav våra mindre charmiga minnen kanske?

And all the lights that lead us there are blinding
Jag kommer så väl ihåg när vi tog bussen hem till mig en dag efter skolan. Vi hade fått för oss att vi skulle trycka t-shirts till ett par snorvalpar (Kalle & Ulrik, har jag för mig). Har jättefina bilder på när Amanda steker hamburgare och ser lite lagom tokig ut! Men vi fick ihop några t-shirts och fick tid för twister(ett återkommande faktum i våra liv) och en massa skvaller.

I don't believe that anybody feels the way I do about you now
Det kan inte vara allt för länge sen som satt hemma hos Ellen och skvallrade som bara vi kan. Kom ihåg att ämnet smög in på spöken och dylikt, vilket blev rättså skrämmande när vinden ven runt knuten och med våran fantasi. Tror till och med att detta resulterade i att vi alla övernattade hos fröken Götesson, fram med sovsäckar och madrasser! Känslan av att somna bland vänner är bland det bästa.

Today is gonna be the day
Så det jag skulle säga med all denna text var egentligen ett enkelt  tack. Tack så otroligt mycket för att ni finns där,  för mig när jag behöver er. Tack för alla minnen och jag hoppas att jag kan tacka för kommande. Tack för att ni är ni, utan er hade jag inte varit där jag är idag. Och tack, för jag säger det allt för sällan tjejer.


Because maybe
You're gonna be the one that saves me
 And after all
You're my wonderwall

Kommentarer
Postat av: Ellen

aho vilken minnen som dyker upp!
du är och förblir min lilla tinkerbell :)
och det får snart bli en sådan kväll med spöken och annat bus tycker jag..

2008-03-05 @ 09:31:26
Postat av: ica

Malin, börjar nog lipa nu tror jag.
Jag saknar er allihop!
Även om vi kanske inte ses varje dag - vet jag att ni alltid finns där.
Det finns inga som ni. Tjejkväll snart?

2008-03-12 @ 10:58:30
Postat av: AmandaCarlson

Åh Malin vilka fina texter! Jag blir så glad när jag läser den:) Vi kommer alltid att hålla ihop! Du ska veta att jag alltid finns här för dig gumman. Kraaam

2008-03-12 @ 11:04:45
Postat av: malin

Ni är för underbara, tårarna kommer när man inser hur ni verkligen finns för mig. Älskar er så mycket!

2008-03-12 @ 18:06:43
URL: http://popfjant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: