Ni talar om livet

äsch, ge mig lite knark, lite sprit
Tittade precis lite på en filosofi-uppgift som vi fick senast. Det är ganska spännande att ifrågasätta allt som vi så ofta tar för givet, samtidigt ganska skrämmande. För jag menar, är det inte skönt att vara invaggad i någonslags trygghet? Att någon annan vet bättre och att det är bättre att lite på dem? Men vad är pålitligt egentligen, hur ska vi veta att jorden är rund? Eller att atomer existerar? För vad är kunskap egentligen? Det är just det som är så intressant med kausalprincipen. Att vi antar att något kommer att ske, för det har skett förut. Vi grundar det på observationer, men det betyder inte att vi vet. Jag undrar om det inte ibland är bättre att vara ovetande.

detta gift inget rår på
Jag börjar precis känna av den kommande träningsvärken. Anja körde ett hårt hopp-pass med mig och Ulit idag på morgonen. Det gick riktigt bra och övningarna passade oss ganska bra. Anja fick även hoppa upp och känna lite på vad det är jag har att göra med, den stora klunsen Ulit.

jag märker att jag faller för dig ändå
Veckan har annars varit lugn, en hel del pluggande för vi har haft både konstruktion- och religionsprov. Jag och min älskling firade 1år och 11månader igår så vi firade med en myskväll. Det blev tacos och "Blow" med Johnny Depp. Och ikväll har vi hunnit med att baka en misslyckad kladdkaka, haha!

Kommentarer
Postat av: Ica

Malin, vi måste ses snart! Saknar dig ju!

2007-10-15 @ 14:22:57
Postat av: Ica

Okej, men vi pratade om måndag på lovet, låter det okej? Pussipuss

2007-10-23 @ 15:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: