When I look into the mirror

Att vara själv är en konst.
Jag tror att jag håller på att bemästra den, men det är väl så när man väljer ensamhet.
Som Ola Salo skulle sagt:
Men ensamhet är viktigt, i alla fall för mig. Tid att reflektera, låta tankarna komma och
lägga allt till rätta.
Att vara själv är en konst.
Jag försöker ständigt bemästra den, och jag gör små, små framsteg. Men det är ju också lättare när man själv väljer sina ensamma stunder.
Som Ola Salo skulle sagt:
You get so silly when you're lonely
And you think that you're the only
who'll say:
I hope that someone's gonna call
and tell me this night is over

Men ensamhet är viktigt, i alla fall för mig. Tid att reflektera, låta tankarna komma och tid för att lägga allt tillrätta. Det är tid för att ta hand om mig själv, både fysiskt och själsligt. För det finns en viss charm med att krypa ner, nyduschad, i en nybäddad säng med en doftande syrénkvist på nattduksbordet.