Mitt huvud.

Jag börjar undra om mitt huvud håller på att ramla av. Känns lite som att det är sprängfärdigt i alla fall. Det är konstant något som pågår där inne (tack och lov). Är det inte funderingar kring inlämningsuppgift eller kommande hemtenta så är det om lägenheter, priser, kvalitéer... Jag skulle behöva ut och rensa tankarna, men det får vi spara till kvällen. Det är tur att vi bara har ett seminarie i eftermiddag, för nu ska jag hinna få lite plugga klart. Och kanske gå till banken. Och hålla koll på budgivning.




"Ibland känns det t.ex. som om man har en bultande stånghammare innanför pannan. Förklaringen till detta fenomen skulle kunna vara, om vi antar att stånghammare hör till klassen av tänkande maskiner, att man tänker ovanligt mycket just då. Ett indicum för att denna hypotes skulle kunna vara sann tycks mig vara att kvällen innan detta fenomen uppträder (det verkar vanligen inträffa på lördags och söndagsförmiddagarna) har man inte tänkt speciellt mycket, utan hållit på med helt andra saker."
(Ur Nils Dahlbäcks exempel på hur inlämningsuppgiften kan se ut)