All the times I’ve tried to explain to you what’s going on inside my head

Mina funderingar kretsar kring musik idag också. Det trots ett illamående som inte vill lägga sig och en sol som försöker bryta igenom.

Jag hittade en cd i bilen som jag ordnade innan studenten som så passande heter "som studenten älskar att drömma". Det jag funderade på var hur man vill ha en del band eller låtar för sig själv, ha det nära hjärtat och låta det vara heligt. Jag som är svag för aukustisk gitarr har en helig låt,
Get Cape. Wear Cape. Fly - Once more with feeling. Det är något särskilt som gör att jag bara plockar fram den vid speciella tillfällen som en ömtålig skolåda med gamla foton och brev.

Eller som i somras (och en stor del av hösten) så förgyllde Billie the vision and the dancers min tid. När man står på en industri och jobbar i de småländska skogarna är man i behov av något uppmuntrande. Jag är en periodare och kan bli helt insnöad på ett band under en längre tid, trots det så växer låtar hela tiden. Och efter ett evigt jobbande i Emmaboda så kunde ju inte sommaren avslutas på ett bättre sätt än med just Billie på Rassle, lovely. Just nu tycker jag det är jättespännande och lyssna på materialet Lars har lagt upp på sin myspace, det är solstrålar i dåliga dagar (bokstavligen om man lyssnar på Oh baby, yeah honey).

Jag ska försöka göra klara lite plugg idag, men först vill jag bli av med det här illamåendet och min huvudvärk.
Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det är underbara! De får en att gråta eller dansa, lovely! Lars verkar vara en härlig prick!

2009-03-12 @ 12:07:54
URL: http://popfjant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar: