Helgrapport

Söndagar känns nästan alltid sorgsna, för det är sällan det händer något bra på dessa dagar.

I helgen har min kära broder varit hemma ifrån storstaden. Vi firade mammas födelsedag i fredags med god mat. Mest har jag och Rickard hängt och hunnit med en del snack. Igår kväll så lagade jag min nya paradrätt - kycklingenchiladas. Därtill blev det lite väl mycket onyttigheter för min galla, men bra film och slapp gör allt bättre. Jag agerade också chaufför åt de äldre i familjen som var ute och roade sig.

Nu har jag kikat på en av mina favoritfilmer,
Charlie and the Chocolate Factory, och för att hitta den rätta stämningen så festade jag loss på lite kladdkaka. Denna vecka har det hunnit bli tre Johnny Depp-filmer, så som det ska vara. Måste säga att From Hell var bra, men jag tycker de lät lite väl många trådar hänga lösa.

Nu åker gos-sockarna på!