Äventyrligt värre

Vilken helg! Action baby!

Fredagskvällen gick i sommarens tecken i Idehult. Det var sommarklänningar, bikinis och paraplydrinkar. Jag var trögstartad som sjutton, men det blev en helgo kväll! Det är skönt när man hinner prata med folk och skoj att  träffa människor som man inte sett på länge.

Igår kväll så bar det av till Emmaboda. Det vankades fett och socker hemma hos vår bästa värdinna Josefine. Kvällen blev jättekul då vi hann med Melodifestivalen, filmer och alla de möjliga samtalsämnen. Jag säger det igen - mer sånt! Men de riktiga äventyren skedde på Emmabodavägen vid ett-tiden. Jag agerade chauför för kvällen och till sällskap hade jag Nathalie och Julia. Vi trallade glatt på om diverse saker tills vi fick syn på lågor som stod i skyn och en brandbil. Vi stannade till och det dök upp ytterligare två brandbilar. Vi gissar att det var en bil som tagit eld, det kommer säkert stå i tidingen imorgon. I alla fall så blev vi nog alla lite skakiga, men vi vände och valde att köra över Alsjöholm i stället. Vi pratade vidare och diskuterade älgar och vildsvin - och mitt i meningen så dyker ett sådant monster upp på vägen! Som tur var så kom det inga fler och vi susade oskadda vidare. Då konstaterade vi att vi inte ville ha någon mer spänning. (Och Nathalie bestämde där och då att hon skulle sluta vara vegeterian och enbart äta vildsvinskött i fortsättningen.)

Så kära vänner, se upp för de mörka skogarna om nätterna!