Kan själv.

Jag har känt mig som en femåring idag.

För att handling blev ett balans- och styrkepass idag. Jag hann med en sväng på Ikea och insåg att det inte finns någon som går där själv. Förutom jag, för jag kan själv. Jag som strosade runt med The Strokes i ena örat och barnskrik i andra. Det var väldigt trivsamt. Funderade på om jag gillar lila eller om det bara är något jag har fått för mig. Jag gillar lila och därför köpte jag lila blockljus.

Sedan försökte jag shoppa allt jag behövde på Maxi. Log för mig själv när jag köpte cola och började fundera över hur jag skulle baxa hem allt. Det var säkert flera som log när jag vinglande cyklade förbi med allt för mycket kassar. För jag är fem år och jag kan själv.

Efter det så tog jag en jättelång dusch. Bara för att man inte ska göra det och bara för att jag kan. Funderade på att äta godis till middag, bara för att jag kan. Men jag skippade den idén.

Hade varit passande att avsluta dagen med att sno mammas smink och strutta runt i för stora klackar. Men jag nöjer mig med bio, för det kan jag inte gå på själv.