Påsk i Lund

Så underbart väder! Vi har precis grillat och njutit av solen. Det blev goda grillspett till vår pastasallad. Det är alltid något speciellt med årets grilldebut! Grabbarna kastade lite boll medan jag bara gottade mig i solskenet.

När jag i fredags anlände till Lunds station så hämtade Mikael upp mig och vi promenderade kvarten bort till hans boende. Sedan begav vi oss för att storhandla och på kvällen så lagade vi en rejäl pastasallad. Därefter blev det vin med ost och kex.

Dagen efter så turistade vi riktigt. Micke visade runt mig i Lund och vi tittade på universitetsbyggnaderna och besökte botaniska trädgården. Vi gick in i växthusen och hann uppleva diverse klimat och jag lärde mig ett och annat. Visste ni till exempel att kakobönan sitter i en gul frukt? Riktigt botaniserande! Det blev också premiär för årets första glass som blev en gigantisk mjukglass. När vi hade ätit på kvällen så blev det långpromenad till Sankt Hans Backar, där man kan se över nästan hela Lund och även få en skymt av Öresundsbron. Jag glömde dock att ta med kameran, vilken miss!

Det ska förhoppningsvis bli fint väder i fortsättningen så blir nog en bra vecka!