Bal 2008

Efter ett par dagar så hade min röst repat sig tillräckligt för att jag skulle kunna kraxa fram något, för det var faktiskt dags för bal. Dagen började dock med lite strul, men det var inget att hänga upp sig på just då. Frissan fixade håret och jag fick faktiskt sällskap när jag satt där i frisörsstolen. Nathalie & Petter kom och tittade på lite när Petters moster fixade mitt hår. Sedan bar det av hemmåt för att fixa allt annat.

In till Kalmar åkte vi limo vilket inte var helt fel. En flaska champange och goda vänners sällskap gjorde en varm resa till en mycket trevlig sådan. Väl inne vid slottet så fotograferades vi ur alla tänkbara vinklar och minglade runt i parken. När klockan närmade sig sex så gick vi in på slottsgården och fick välkomstdrinkar. Därefter började middagen i vad jag tror var Gröna Salen (där Anna & jag senare kände historiens vingslag). Kvällen fortsatte med vals, bugg och nostalgi. Alla var så vackra i sina kläder och det var nog då jag insåg att det verkligen var slutet. Våra tre (och fler år med andra) hade nu nått sitt slut och vi alla lär spridas för vinden.

En bättre studentvecka, studentdag och bal kan jag inte tänka mig! Och ni vet alla vilka ni är som har gjort dessa tre år och den gångna dagarna helt underbara!