The ice is getting thinner

We're not the same, dear, as we used to be.
The seasons have changed and so have we.
There was little we could say, and even less we could do,
To stop the ice from getting thinner under me and you.

Nostalgi, nostalgi - min kära vän. Jag tar alltid till gamla minnen när jag försöker ta nya och stora beslut. Oftast så hamnar jag på Öland, i tankarna. Jockes golf som både var varm och ful, Emelies majonäsbegär och repade cd-skivor. Det är sommar och nästan lika kokhett som de gånga dagarna varit. Kvällarna och nätterna likaså, upplysta av gatlyktor och brasor på stranden. Gitarrspel och drömmar. Jag saknar drömmandet, mest av allt. Alla våra ambitioner, den eviga tron blandad med hopplösheten. Jag älskar att romantisera våra små äventyr.

Och det är kanske fegheten som håller mig tillbaka, eller bara att jag inte är redo för att ta steget ännu. Jag tror jag behöver leva kvar i min nostalgi lite till. För någon gång hoppas jag att det ska bli något av våra drömmar. Men jag tror att jag väntar i alla fall ett år innan jag tackar ja till högskolan, trots att jag är antagen iår.








Små med stora drömmar