And then I tell you some more about me!

Nu har jag fått hem en massa underbar ny musik! Många schyssta band som har släppt nya album, som mina älsklingar Maxïmo Park och The Rakes. Hittade även några ep:s bland Rickards musik som jag inte har, härlig lyssning.

Beneath the concrete there's a sound
Och på tal om lyssning tycker jag att alla borde spana in Thobias' band! Du hittar info och lite smakprov på deras musik på
www.myspace.com/thesameoldscenery . Jag tycker att det låter lovande och längtar efter när de har fått dit lite sång.

Det har varit skönt med långhelg, studiedagar rocks! Självklart har det varit lite extra lyxigt när man har haft huset för sig själv också. I lördags var jag, Petra & Nicke nere i skåne och tittade på hingstar. Det är verkligen en extraordinär anläggning, Flyinge, och verkligen vackra hästar! Det fanns många fina men vi föll helt klart för Callahan. Han visade en sådan glädje när han reds och så utstrålade han ett väldigt lugn (tänk också på att han är hingst) i stallet, så honom hade vi nog velat kunnat ta med hem direkt!

I buy books, I never read

Tack vare hagelskurar och rejäl vind så blev min ridtur i söndags en del misslyckad. Ulit blev ett nervvrak och det gick inte bättre ens när regnet slutat. Men det blev en urhärlig kväll med tjejerna! Vi lagade mat, drack gott och gjorde våfflor - men framför allt myste vi rejält! Fler sådana kvällar, tack!

Studiedagen, som det så fint heter, spenderades i kalmar tillsammans med Nathalie. Hon var på jakt efter diverse saker och jag kände mig mest som stöd då jag inte lyckades hitta allt för mycket. Var i alla fall himla skojsigt att få lite tid med den där knasungen!

If everyone became so sensitive, 
Perhaps I wouldn't be so sensitive.