Varma strumpor, i alla fall.

Snö, snö och snö. Jag vet inte om min mamma är galen eller bara ovanligt snäll, för hon har köpt mohairstrumpor till mig - för 160 riksdaler! Hon sade att de skulle vara väldigt värmande i mina ickevinterskor, tack mamsen!

Måndagar är bra nuförtiden, vi har bara två lektioner och slutar i vanliga fall vid halv tolv. Det funkar för min del, skönt att få lite ledig tid! Men idag var Ung Företagsamhet på besök och hade en lite föreläsning så att vi inte släpptes förrens vid ett-tiden. Måste säga att det var himla intressant och inspirerande, speciellt när jag vet att Alexander & Fredrik hade ett sådant projekt förra året som de verkade vara positiva till. Dock känns det svårare när man börjar fundera på vad och hur det hela ska göras, och vilka man skulle kunna vara. Men, det är sådant som märks.

En riktigt glad nyhet är att Ulitenpliten är på bättringsvägen! Har varit ute och ridit i helgen, otroligt vad man kan sakna att sitta i sadeln! Även om det mest har varit kalla skritturer i snön så har det varit mysigt värre. Trots detta så väntar vi på njur- och leverprover, för att vara säkra på att allt verkligen är hundraprocentigt bra nu. Dessvärre fick jag sämre nyheter av Emma om hennes fina Exxet, att han inte  finns längre. Minns sommaren på Lönö när den där vackra fuxen visade vad han gick för...

Helgen var lugn och skön. Fredags kvällen spenderades hemma hos Linus med Ica, Emelie och Alexander med spel och dresscoden var: mjukisbyxor. Igår blev det även käk tillsammans med Ellen och Amanda på dv, det är de små stunderna man lever för.

Ikväll ska nog jag och min älskade ut till mig och äta drömtårta som jag bakade i förra veckan.
Natti och allt sådant!



Popfjantar!