Erlichia & Sommarminnen.


Jag har precis fått en massa bilder av Ica ifrån sommarens Göteborgsresa, snacka om att man saker sommaren! Det var en sån härlig resa, många roliga och sköna bilder ifrån den också. Kommer antagligen lägga upp ett urval senare idag eller en annan dag.

Idag väcktes jag av att Emelie ringde, mycket trevligt fast jag är morgontrött. Det var lite planerande inför kvällen. Nästan direkt efter ringde Ica i hopp om att hon skulle vara min väckarklocka, verkligen ett stor tack till er - eller inte! I alla fall så ska kvällen spenderas i Örsjö, enligt tradition så ska vi fira Ellen och Erikas födelsedagar med tacopaj och mys!

Till en mindre rolig nyhet, vi har fått preliminära provsvar på Ulit och det verkar som att han har både Erlichia & Borelia. Jag tror att det är tredje eller fjärde gången som han har borelia och jag har själv erfarenhet av den sjukdomen då jag drabbades när jag var fyra år. Mitt halva ansikte förlamades och var så under en sommar har jag för mig, men tack och lov gick det tillbaka. Erlichia har jag fått lite information efter lite internetsökningar och det är en sjukdom som drabbar de friska blodkropparna. Oftast blir hästarna friska igen men det finns risk att symtomen stannar kvar. Ulit sänker ryggen och har ont plus att han är vinlig och magrar, och om det inte försvinner är det inte mycket med honom... Vi har ändå hållit ihop i, jag tror det är tre år, så det känns riktigt jävla tråkigt. Jag & Petra får hålla tummarna för att allt går väl för honom.
mer info om Erlichia finns på
http://junior.hippson.se/cldoc/12876.htm?__style=print

Min söta Alexander ligger fortfarande i sängen och sussar, han förbannade mina vänner som hade sådant ohyst att ringa vid halv elva, haha. Jag tror att jag ska krypa ner till honom en stund innan jag ska ut till Ulit. Det är så underbar känsla att krypa ner under täcket till en kropp som är varm och fruktansvärt gosig, mmm!


Det var allt jag hade att berätta för stunden, tack för mig.