Vrider & Vänder

Vi fick sluta lite tidigare idag, skönt att man har en gullig pojkvän som skjutsar hem en också. Anledningen att vi slutade tidigare var att vi var på folkets hus och såg "En obekväm sanning". Det är en film av Al Gore (snubben som inte blev USA:s president, snopet va?) som handlar om vad vi egentligen gör emot våran egen planet. Jätteintressant att se hur mycket forskning och fakta det finns, men samtidigt otroligt skrämmande. Men som alltid så är det lättare att gapa lite förfärat än att faktiskt göra något åt det.

"Concerns about the world getting warmer
People thought that they were just being rewarded
Now we can swim any day in November"

The Postal Service - Sleeping In

 Eftersom jag varit dålig på att uppdatera måste jag nämna helgen som kom & gick. Det blev en lugn helg eftersom jag varit sjuk, med ett undantag. Lördagskvällen blev det lite impulsfestande, kvällen började hos Emelie med mat & vin. Sedan begav vi oss längre bort på Vädergatan till Thomas. Det var roligt att festa med Emelie, för det blir ju inte allt för ofta nuförtiden! Några få personer som förgyllde kvällen annars var den ganska medelmåttig.


Otroligt att lärare alltid envisas med att lägga alla prov veckan innan loven! Jag har nog klarat mig lindrigt undan emot vad andra har, men har hunnit med idrottprov och fysikprov. Det sistnämnda är ju aldrig roligt men nu är i alla fall A-kursen avslutad. Fick förresten nästan vg på mitt första matte d-prov, vilket jag är mer än nöjd med!

Alla hjärtans dag blev en lugn och väldig mysig kväll tillsammans med min älskade. Jag har inget att klaga på, förutom att vi lyckades köpa samma choklad till varandra, haha! Älskar dig mer för var dag som går darling, du är mitt allt.

Närmast så väntar jag på att mamma ska komma hem så det blir lite mat. Därefter bär det av till Åkrahäll igen för utvecklingssamtal. Inte allt för intressant, men men.

Sincerly Yours
Malin

 love

love