Är det jag som är "mål"?

Schysst att pappa ibland har bra musiksmak. För jag upptäckte just att han hade lite Beatles liggandes på datorn, så jag snodde dem till min playlist! Och för er som inte visste så diggar min pappa The Smiths & Morrissey, minst lika mycket som mig - om inte mer ibland! När jag väl pratar om pappa måste jag ju göra som honom och rekommendera Dire Straits - Walk of Life - videon, riktigt rolig!


Vilket underbart väder det har varit i helgen! Det är ju så att man tror att våren är på ingång, men så kom ju de där förbannade snöflingorna idag... I alla fall så fick jag en riktigt fin ridtur i skogen i lördags. Vattnet porlade i bäckarna, fåglarna kvittrade, solen sken och jag bara väntade på att få syn på en snödropp! Jag blev verkligen fylld av glädje för Marcos & Ulit kom galopperande och mötte mig i hagen, de var sådär vårrusiga i kropparna. Kändes otroligt lättande att se hur snabbt Ulit återhämtar sig, nu är det jag som har skön träningsvärk i benen.

Annars har jag mest slappat, Alex & jag tog en lugn kväll i fredags då han skulle upp tidigt och åka till Tyskland. Fast, det blev inte tidig sänggång då LillJocke kom och vi pladdrade på halva natten, haha. Jag var i alla fall segast i lördags kväll. Rickard fick laga mat för jag hade huvudvärk & ingen ork. Det var trevligt att Julia kom bort för lite prat!

Vi måste självklart berömma Ellen för hennes otroliga tålamod igår! Hon var verkligen vackrast på Bröllopsmässan, men jag skulle inte viljat sitta alla de timmarna hon gjorde! En stor eloge till henne. Dessvärre var mässan en besvikelse för min & mammas del. Vi var ju på jakt efter en tärn-klänning till mig, men det fanns knappast något urval för det. Det var en fin slät, enkel klänning men skulle hellre vilja ha en som är längre. Så det blir till att leta i affärer, eller kanske rent av få en uppsydd!



Jag har också fått för mig att jag till slut ska använda min vinst ifrån fotokvällen. Jag har 200 st gratis framkallnigar, alltså 200 bilder. Så nu har jag börjat leta och rensa bland mina digitala bilder för att kunna bestämma några som jag vill bevara på "riktigt vis". Fast hittills har det bara slutat med att jag sitter och ler för mig själv, för jag hittar en massa roliga minnen på samma gång!


Ursäkta att jag redan blivit långdragen, men måste ändå nämna Nathalies försök till sms! Haha, jag måste erkänna att jag inte förstod helt mycket, men det var gulligt på sitt vis;
"Ibland ålig man exkl och sentimental och
då förstås man inte varför man klagar på ngue.
för jag lever det ljuva livet. mål jag älskar
dig."
För jag antar att det är jag som är "mål"?