Let's not speak, talk ruins every conversation

Jag måste säga att det har varit en, rent ut sagt, jävligt tung vecka. Det är få gånger som man är så förvirrad, men nu verkar saker och ting reda upp sig. Fast jag kan säga att jag fortfarande är lite förvirrad och måste vända lite rätsida på mitt liv igen.

Hello Saferide, can you give me a safe ride back to sleep?
Veckan började i alla fall med ett urtråkigt studiebesök på Kährs. Tack och lov fick vi sluta efter det, jag och Martin hade tänkt att gå till körskolan men det blev istället chillade i solen på Staffan's. Vet inte hur länge vi satt där, men det var så skönt att göra ingenting och bara prata.
Tisdagen var det utflykt på gång med familjen, vi åkte till Ullared. Där dränkte jag min sorg i skor och kläder. Skoj att få lite nya saker att piffa upp vårgarderoben med, och så betalade ju mamsen och papsen också!
På onsdagen gjorde jag veckans bravad, jag cyklade ut till skolan hemifrån, för att ha en enda skitlektion. Efteråt red jag dressyr med Ulit och det finns dagar då det gått bättre.
Torsdagen bestod av en allt för lång skoldag, men det blev en trevlig fika med Joakim, inte allt för ofta vi ses.

I've been drawing patterns in my mind, but I can't fall asleep
Gårdagen var också en lång dag i skolan, men avslutades med fika tillsammans med Alexander för att reda ut en del saker - till det bättre. Resten av kvällen spenderades med systra mi och en flaska vin. Det filosoferade som vanligt över livet och retande över hur mogen man tror sig vara. Jättehärligt att vara med Nathalie, tiden får stanna upp en stund ibland.

Jag skulle ha ridit idag, men Petra insisterade på att ta hästen. Så jag får vänta tills imorgon med ridandet. Nu har jag en ledig dag och jag vet inte riktigt vad som ska ske, sådant som märks.

Let's not speak, talk ruins every conversation
/mlini