Faster than fashion


Mer och mer Metric, jag får inte nog!


Som vanligt ska jag börja och berätta vad som hänt i helgen. I fredags åkte jag och Alexander tillsammans med min familj till växjö för kräftskiva med min släkt. Blev en trevlig kväll, men kan säga att jag redan var trött när vi kom så jag var inte något superkul sällskap. Jag & A fick låna deras bubbelbad och det var minst sagt skönt efter en skolvecka.

Lördagen fortsatte i släktens tecken då vi hälsade på Alexanders kusiner för att fira födelsedag och få lite tårta. Gulliga ungar och smaskig tårta. Kvällen blev lugn med Johnny Depp i "The Libertine". Bättre än väntat och jag fick min Depp-dos! (Och ikväll kanske jag lyckas tvinga Alex att se "Kalle och chokladfabriken" igen!)

Alexander har också begått stordåd i helgen. Han tog sig upp på den gigantiska Ulit och överlevde hela turen, en eloge till honom! Ulit var en ängel och han gick okej stunden innan med mig på ryggen. Även föräldrarna Eliasson har nu träffat den söta besten.

Våran lilla kalmartripp i onsdags blev lite intressant. Vi gjorde lite fynd, men hemresan blev en del försenad. Vi missade en buss med en halv minut, struntade i nästa för vi trodde min far snart skulle vara där. Men tji fick vi och vid halv elva var vi hemma, och då hade vi även skjutsat Emil och Anton till nybro. Hej på våran korta kalmartripp.

Det blir skönt med en kort vecka nu. Vad de lediga dagarna ska gå till vet jag inte riktigt. Bara att fredagskvällen antagligen blir myspys med flickorna, vilket jag längtar mycket till! Får se om det blir lite ölning också, who knows.



Njut av solen nu, snart kommer det riktiga mörkret!