Smile like you mean it!


Hälsovecka, gode gud vad onödigt! Känns som att man skulle ha kunnat strunta i minst hälften av dagarna. Jaja, vi har iaf sluppit några jobbiga lektioner så jag är glad. Dessvärre har vi matte-prov imorgon som jag är mindre glad över. Och så upptäckte jag ikväll att min räknare låg i skolan, mindre bra då vi inte har någon som kan mäta sig med den här hemma. Så hur det går imorgon är en bra fråga...

Men tack vare att en del lektioner har ställts in har jag hunnit med Ulit. Hade en underbar ridtur igår, var ute i skogen i en och en halv timme och njöt av solen. De sista solstrålarna innan den riktigt kylan kommer. Han var en ängel, tog sig förbi läskiga skogsmaskiner, höns och annat smått och gott. Förutom den där brasan som han blev livrädd för. Det var iaf underbart att kunna ta sig tid till att rida en långtur. Sedan att han inte var lika fin i paddocken idag får jag leva med. Jag och Carin kan skylla på träningsvärk idag, haha.

Min mesta tid har annars gått åt till att plugga, vilket är mindre kul. Det är ganska mycket som man om inte annat ska hänga med på och jag tillhör ju inte dem som är smartast, och då får man jobba lite extra. Jag längtar så oerhört efter att fysiken ska vara slut, vilket den inte är förrens jag står på skoltrappan med en studentmössa på huvudet...

Jag förstår inte att jag kan vara så trött om kvällarna, men långa skoldagar gör väl det. Det ska bli skönt med helg, skulle varit trevligt med lite party men är verkligen dött på den froten.

Hörde förresten The Killers nya singel på ztv häromdagen. Är lite stolt över att jag kände igen sångarens röst efter att jag inte lyssnat på dem på ett bra tag, så ikväll blir det The Killers tillsammans med The Sounds och Tiger Lou.

Byebye.



Ulit & jag förra vintern.