Riot on an empty street

En kopp chokladmjölk och en baguette med ört- och vitlöks ost är det mest upproriska jag vågar mig på ikväll.

Höstmörkret är redan här, det är ju för sjutton mörkt vid sju! Det viner bekant runt knuten och snart åker raggsockorna fram igen. Som jag för övrigt fick ett nytt par av Irene igen, hon är trogen hon. Men man
får ju passa på att mysa, medan regnet tippar på taket, med några doftljus och så en god bok.

I fredags var det en grå morgon som bara blev svartare när jag tänkte på att jag hade matte-provet framför mig. Men väl när jag hade det gjort störtade regnet ner och klockan hade närmat sig halv elva. Jag tog
ut Hanni på en promenad på order av Alex. Då hann jag både träffa på mina föräldrar och Alex, himself. Dagen blev lugn och kvällen betsod av matlagning och tv-tittande. Exakt vad jag behövde!
På lördagen blev det i alla fall lite uträttat. Både jag och Alex hittade oss vinterjackor - hör och häpna - på jc! Jag fann också ett par stövlar som ska inhandlas imorgon.

Idag så njöt jag och min kära av att ligga i sängen. Jag var vänlig nog och gav honom frukost på sängen. Skönt att ta sig tid ibland. Jag har haft lite ont i magen så dagen blev lugn. Framåt kvällningen övningskörde jag ut till Persmåla, det gick ovanligt bra! Jag och Uliten tog oss en sista busrunda i skogen innan älgjakten börjar imorgon.
Nu har jag dammsugit, dammat och bytt lakan på mitt rum. Duuktigt!

Det är så himla skönt med vänner som är trogna. Det är inte det att man behöver höra av sig var och varannan dag, bara att man finns till när det behövs. Pratade en god stund med Ica idag, vilket var ett tag
sedan, men man vet ändå vart man har henne och att hon betyder otroligt mycket. Och det var synd att jag och Nathalie inte fick ihop något tjockande i stället lämnade jag henne i sticket, haha!


Ha en bra kväll.