Höstlöv och Hästhov

Nu är verkligen hösten här, med alla sina sprakande färger och regniga dagar.

Jag är lite dålig på att uppdatera här, men det har varit lite annat som har fått gå före. Som skolan, eftersom jag var sjuk några dagar förra veckan fick jag genast en bunt saker som skulle tas igen. Det kvittar hur lång eller kort tid man är borta - det finns alltid mängder när man kommer tillbaka. Så nu ser jag verkligen fram emot höstlovet!

Det tråkiga är att det inte verkar som att det blir så mycket ridning den närmaste tiden. Ulit hade verkligen lyckats i tisdags då jag kom upp till stallet. Han blödde rejält i från höger fram och det visade sig att hans och Marcos bus hade blivit ett fint sår precis på kronranden. Detta är alltså området precis över hoven, vilket är ett jättesvårt ställe att hålla rent och infektionsrisken är stor. Efter att vi hade "bloat" ner hela stallgången fick han sig ett bandage och vila. Så verkar det se ut den närmaste framtiden. Det är verkligen urtrist för han gick som en dröm i söndags! Man kunde inte begära spänstigare ökad trav och knappast bättre skänkelvikning! Vi får hoppas att det läker utan några problem och att gamlingen snart är igång igen.

För övrigt så var jag hos frissan igår. Tyckte mitt trista hår behövde en liten förändring, så jag tog det första steget mot blond. Vi börjar bara med slingor eftersom jag har en brun färgning i innan, men än så länge är jag nöjd, men det är fortfarande mycket ovant att se sig i spegeln.

Det var digitalfotograferings kurs igår kväll. Väldigt intressant att få testa på att ta kort i en riktigt ateljé och att lära sig lite små tricks. Det var självklart vissa saker som var mer lärorika än andra och medelåldern var lite väl hög för mig och Alexander, haha. Men jag lyckades vinna 200 fria bildframkallningar (alltså 200 bilder) och så fick man presentkort på 50kr.


Njut nu av den kommande ledigheten och ta igen er!
Ciao


malin&ica
Fick även en snabb pratstund med Ica häromdagen. :)