sunny day.

nu har allt lite sommarkänslor börjat smyga sig fram bland kjolar och ballerinaskor. och jag klagar inte, det är underbart! solsken och varma vindar. det bästa just nu är uteaktiviteterna, som i onsdags eftermiddag när jag, alex & ica var nere i parken och kastade frisbee med hanni ( alex doggi).efter det promenerade vi hem till alex där vi fortsatte med kubbspel. urskoj, trots förlusterna! ;) innan detta var det fika med amanda, ellen och ica vilket är super varje gång det blir av!

nu är i alla fall hör- och läsproven i engelska nationella avklarade. jag har en uppsats kvar som ska skrivas på måndag. igår hade vi även matteprov som jag faktiskt tror gick helt okej. nästa vecka blir det prov i mitt FAVVOÄMNE fysk. ååh, hej ig. sedan tror jag att vi har kemi & nationella matte b kvar. snart snart sommarlov & festival!

det var fint väder igår också och då red jag uliten ute. den där hästen, vissa dagar är han som honung för själen och andra dagar mitt största bekymmer. men jag antar att det är det som är charmen med hästar trots att det ibland kan driva en till vansinne. som tur är har vårvädret kommit och det är nästan bättre än sommar för nu slipper man alla mygg och kan rida vilken tid som utan att få värmeslag.

helgen kommer bli skoj, jag ska följa med alexander och hans familj till deras sommarstuga på öland. det hela känns lyxigt, speciellt om vädret håller i sig!

marknad i nybro, största som händer? typ. välkommen till småstaden. men jag ska nog kika lite för sakens skull, mysigt att strosa och titta på människor om inte annat. plus att jag ska träffa min älskade emelie, ska bli skönt att prata med henne.


snälla sol, stanna här!
kyss&nuss



e&a
Ellen & Amanda