breven hjälpte mig verkligen.

THE STROKES TILL HULTSFRED!


idag kvittade det faktiskt hur många minusgrader det var för det var ett sagolandskap ute i skogen. jag får nog ändra mig lite för dagen - snö är inte bara jävligt. jag var ute i skogen med ulit och jag kan säga att jag njöt, njöt och njöt utav solen! det ramlade ner puder snö som glittrade såsom självaste Tingeling hade varit där med sitt trollspö. ulit kändes fräsch och det är mer än underbart att dundra fram i galopp!

eftersom jag 'tog ledigt' idag så har jag haft lite tid över till annat. det blev städning av rummet som var i mer än behov av det och sedermera blev det även urrensing av en av mina garderober. så om någon känner på sig att de inom den närmaste framtiden kommer behöva hästplanscher i driver kan ju slå en pling! ;) jag fann också alla brev som jag fått genom tiderna och jag får ju allt säga att jag har varit en riktig flitig brevskrivare. det var riktigt intressant läsning, speciellt eftersom håkan har gått på ganska flitigt idag och så insåg jag hur många anknytningar det finns. jag kan säga att det var många kuvert som var prdydda med 'nu kan du få mig så lätt'. om vi inte talar om det riktigt håkanfanet, emma. där har vi hela texter omgjorda till dikter med gemensamma minnen i. jag saknar tiderna med vattenkrigen & träningsvärken efter ridpassen på lönö.
men det kvittar om breven hamnar på vinden, orden kommer alltid finnas med mig. jag kommer ihåg längtan efter de lila kuverten, hur de förgyllde mina dagar.

igår blev mitt hår färgat, tack & lov! även om resultatet blev mörkt, väldigt mörkt! men alexander & joakim verkade ju nöjda, så jag får väl leva med det. ^^, det blev himla skoj och vi hade alla mycket att prata om. vi hann också med en långfika med min pappa, då vi försökte lura med honom på hultan, eller om det var han som försökte lura av mig min biljett!

nu ska jag snart kila ner och göra mig en varm macka, mums! efter det ska jag slänga ihop lite saker för morgondagen och sticka ut till min vackra pojke! han får nog det hopplösaste uppdraget - försöka lära mig mekanik. ett prov, sedan är det över, tack gode gud.

chili imorgon? va? :o


"breven hjälpte mig verkligen
för jag är nere, ej uppe på fem
du stod i småland och sa
är det så här det blir, så dör jag
malin, bli aldrig som jag

känn ingen sorg för mig, malin
och jag vet att
om himlen finns kommer du dit
men känn ingen sorg för mig, malin"



oh