another song with love.

neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna
alla dansar och  jag tänker 'är du också själv?
var är du ikväll*

ja, för nu är det mindre än en vecka kvar till håkan. och jag är verkligen med på det, eftersom i keep forgetting about it. skärpning malin! nej, men ärligt, just nu känner jag mig inte så pepp. jag är väl egentligen rädd för att håkan ska köra alldeles för mycket ifrån nyaste skivan, inte för att den är dålig, men jag har mer känslor med 'känn ingen som för mig göteborg'. den har räddat mig så många gånger, den har många gånger varit min enda vän sedan skivsläppet 2000. jag vill ha mer desperation & enkelhet.
det hela kommer säkert bli en upplevelse då jag 'bara' sett håkan vid olika andra engageman såsom springbreak & hultsfredsfestivalen.
(gud, emma, emma. jag slängde bort någonslags vän.)

helgen har varit supermys! även om jag var tvungen att tacka nej till mina bönande flickor, vilket delvis kändes riktigt jävligt då jag knappt aldrig ser dem nuförtiden! men jag vet att vi tar igen det en annan kväll, vem vet vad som händer. ;)
i fredags mös jag & alex inne med en film. 'white chicks', som var underhållande & funkade prima för våra humör. vi tog oss även en promenad på jakt efter våra favviskolor och hann därmed ett snöbollskrig, som jag självklart gick segrande ur. han är så vek. :p dagen efter så stack jag hem några timmar för att slappa & dona min inför kvällen som spenderades i kalmar på 'rise and wine'. jag var alltså medbjuden på middag av familjen eliasson. det blev mexikans buffé som var jättegod och sällskapet var roligt!

i eftermiddag har jag faktiskt varit ute i den friska luften, den väldigt friska luften då det var -6. petra ringde idag på 'morgonen' och tipsade att han skulle nog behöva en runda runt byn så jag gjorde det. han har ju stått utan skor i nästan en vecka så det var skrittning en timme ute i snön, vilket jag uppskattade då det var ett tag sedan jag red. det var riktigt skönt när solen tittade fram och vi bara njöt i fulla drag!

gosh, jag är glad över att vi har bytt ut mekaniken mot projektarbete. det finns ingen likhet! detta kommer bli rent nöje, som allt är emot mekaniken! wihoo.

jag måste få mitt hår färgat, bums!

CALLETH YOU, COMETH I


jag&nathalie