Segling.

Vad skönt det har varit att inte jobba! De senaste fem dagarna har tillbringats till sjöss då jag, Alex och min släkt har varit ute och seglat. Man skulle ju minst sagt kunna säga att vädret har varit varierande, då vi första dagen fick regn och åska. Det blåste så rejält att jag och Alex i princip stod upp i snedden på akterruffen, lagom scary.  Men förutom åska och regna har vi haft stekande solsken och jag har lyckats bli ilröd i ansiktet. Jag hade ju tänkt att jag skulle ligga i badet tills jag skrympnade och ja, det var ju inte så svårt eftersom benen domnade efter tre sekunder i det 19-gradiga vattnet. Eller tja, kanske 17.

Det har iaf blivit en del dopp och lek med fendrarna. Alexander och jag tvingade oss även att åka efter i hela 4knop, som kändes något kallt! Annars har det varit mycket grillning och god mat och lite upptäcksfärder. Och när man väl är hemma uppskattar man sin säng, en riktig toalett och bristen på ormar.  Jag kan även tillägga att allting fortfarande gungar.


Idag firar jag och min älskling hela 8-månader!  Tanken är den att vi ska in till kalmar och se om det finns något skoj att inhandla och sedan käka ute för att runt niosnåret gå på bio med hans mor & far. Vi ska se "Pirates of the Carabbean" ( hejja stavning) som känns lite passande efter några dagar på en båt.
Alexander, du är det bästa som finns och jag kan inte förstå hur du orkar med mig men jag är något otroligt tacksam. Du gör mina dagar så ljusa och lätta att leva, tack raring.


Jag vill ha tid för vännerna nu med! Vart försvann min tid till att fika? :p

segling
Jag & Alex promenderade på "Gubbökupa"




Alexander är den bästa fotografen och här är lite från våran segling.