and i'm gonna wear a pink tux to the prom

Så sitter man här och gör det man inte borde göra.

Fast jag har varit flitigare än vad man kan tro - faktiskt. Eftersom Alexander susade iväg så har jag suttit här och letat fakta om borderline personlighetsstörning. Jag har ju psykologi som tillval och nu så har vi en sista uppgift kvar. Vi fick välja en störning eller psykos och jag valde just borderline. Efter att jag hade läst Vingklippt ängel så kändes det som att jag ville veta mer om borderline personlighetsströningen som hon har. Psykologi fascinerar mig för det har verkligen med vårat psyke att göra. Det är fruktanssvärt intressant och jag ser fram emot att göra detta arbetet, jag är bara lite trögt startad.


Så var det helg ännu en gång. Det är nog ingen månad som denna som man har sådan koll på vilket datum det är, eller i alla fall så hade man väl det som barn. Jag saknar lite det där med julkalender och att öppnad paket. Min mamma brukade vara så snäll så att hon gjorde en paketkalender åt mig, hur tråkigt och jobbigt hon än tyckte att det var. Jag har varit negativ till jul ett par år, men det börjar släppa nu för jul är en högtid och ett tillfälle att få känns sig liten igen. I min släkt träffas vi alltid och myser med alldeles för mycket mat och håller relativt hårt på traditionerna. Det är något som är säkert och tryggt, allt är som när man var liten. Sedan att jag faktiskt är yngst i min släkt gör väl att man får vara liten ett tag till, vilket jag bara tycker är skönt.

Och över till min älskling nummer två - Ulit. Han är igång och vi jobbar för fullt för att han ska få tillbaka musklerna. Petra hade verkligen varit flitig i veckan och jag har mina dagar i helgen, förutom gårdagen. Det märks att han inte är på topp, han orkar inte riktigt hålla sig i form i galoppen och dylikt, vilket kräver dubbelt upp skänkelstöd av mig. Ja, jag erkänner att jag fick kramp efter passet igår, även jag behöver träna upp lite muskler, haha. Men kul att han är på g nu igen!

Mamma har haft det skit nu, speciellt efter alla omändringar på jobbet. Hon har ju sin MS också som hon måste hålla lite koll på och tänka sig för så att hon får vila tillräckligt. Just nu är hon sjukskriven för hon har ont i ryggen och ner i benet. Jag måste erkänna att det känns lite creepy med tanke på hennes skov som kommit förr... En gång förlamades halva hon, en annan gång kunde hon inte prata ordentliget... Jag vill bara att hon ska vila och att jobbet ska lugna ner sig så att hon orkar med.

Menmen, snart borde han den där komma så vi kan sticka ner och byta en av hans födelsedagspresenter och sedan åka hem för slappning hos mig.

GLAD PÅSK.